Bezpieczeństwo i ochrona: zastosowanie oryginalnych hologramów na etykietach produktów

Na pierwszy rzut oka zabezpieczające hologramy mogą przypominać kolorowe naklejki, które z bezpieczeństwem nie mają zbyt wiele wspólnego. Trzeba jednak podkreślić, że jest to nieprawda, a hologram ma wyjątkowe właściwości. W tym artykule zostanie omówione stosowanie hologramów w kwestii zwalczania podróbek, co skutkuje ogólną poprawą bezpieczeństwa produktów dla klientów.

Czym są hologramy na etykietach?

Na powierzchni hologramu znajduje się zazwyczaj logo firmy oraz unikalny numer seryjny. Hologramów nie da się usunąć w całości, ponieważ są wykonane z warstwowej, specjalnej folii holograficznej. Przy każdej próbie zerwania naklejki zostaje ślad, który stanowi dowód tego, że starano się modyfikować opakowanie. Istotne jest również to, że przy jakiejkolwiek próbie manipulacji hologram może ulec destrukcji.

etykiety holograficzne

Oryginalność jest w cenie – jak walczyć z podróbkami?

Popularność markowych produktów zwiększyła się na skutek dynamicznego rozwoju gospodarek wielu krajów. Nie da się ukryć, że poziom życia społeczeństw znacząco wzrósł i dlatego też modne stało się podrabianie produktów, ponieważ pozornie jest to bardzo łatwy zysk. Można powiedzieć, że w dzisiejszych czasach wszystko się podrabia, między innymi zegarki, odzież, obuwie, alkohol, żywność, sprzęt elektroniczny i wiele innych.

Należy pamiętać, że niebezpieczne dla życia, a nawet zdrowia człowieka mogą być podróbki niektórych produktów, a przede wszystkim środków farmaceutycznych, alkoholu i żywności. Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że obrót podróbkami stanowi około 9% światowego handlu. Nie wszyscy mają świadomość, że w krajach Dalekiego Wschodu podróbki to w zasadzie większość środków farmaceutycznych, które są wprowadzane do obrotu. Zjawisko jest powszechne, dlatego trzeba wprowadzić działania, które w pewnym stopniu przynajmniej ograniczą ten proceder. Warto zaznaczyć, że podwójnie traci nie tylko producent markowych wyrobów, ale również konsumenci.

Udział rzetelnego producenta w rynku jest mniejszy, a do tego nielegalne towary są zazwyczaj słabszej jakości. Nie jest tajemnicą, że przy podejmowaniu decyzji zakupowych klienci zwracają uwagę głównie na wygląd opakowania. To oznacza, że trzeba się skupić na zabezpieczeniu nie tylko produktów, ale również opakowań przed fałszerzami.

Zastosowanie hologramów i poprawa bezpieczeństwa

Hologramy to tak zwane elementy optycznie zmienne, które mogą zabezpieczać zarówno produkty, jak i opakowania. Dzięki temu gołym okiem jest możliwa weryfikacja zabezpieczenia, a do tego jest to też doskonała metoda reklamy. Hologram musi być nie tylko widoczny, ale również trudny do podrobienia i łatwo weryfikowalny.

Nie da się pomylić hologramów z innymi produktami, ponieważ są efektowne i charakterystyczne. Przy odpowiednim świetle prezentują się szczególnie atrakcyjnie. Uwagę przykuwa przede wszystkim błyszcząca tęcza, która powstaje na strukturze hologramu w wyniku rozszczepienia światła. Niespotykane wcześniej efekty wizualno-estetyczne można uzyskać dzięki wykorzystaniu hologramów w promocji, reklamie oraz marketingu. Jest to innowacyjna forma reklamy, która znacząco podnosi wartość estetyczną samego towaru.

Produkty opatrzone hologramem od razu wydają się wartościowe i oryginalne, dlatego można powiedzieć, że poprawiają wizerunek przedsiębiorstwa. Ale najważniejsze jest to, że podnoszą bezpieczeństwo w obrocie i wpływają na zwiększenie sprzedaży. Istotne jest to, że na folii samodestrukcyjnej wykonany jest hologram zabezpieczający. Gdy tylko spróbuje się go oderwać od podłoża to ulega zniszczeniu. Zostają trwałe ślady na produkcie, ponieważ jedna warstwa odrywa się od drugiej.

Na sam koniec wypada wspomnieć o tym, że hologramy są całkowicie odporne na kopiowanie metodami tradycyjnymi. Z tego wynika, że skazane na porażkę jest stosowanie jakichkolwiek maszyn poligraficznych oraz drukarek. Ryzyko podrobienia znaków holograficznych jest minimalne, ponieważ są produkowane przy użyciu najnowocześniejszych programów oraz technologii.