Drukowanie samoprzylepnych etykiet – korzyści i możliwości
Etykiety samoprzylepne to niewielkie naklejki, które znajdują zastosowanie w wielu branżach i firmach. Stanowią one ważny element identyfikacji wizualnej produktów oraz narzędzie w procesie sprzedaży. Dzięki dostępności technologii druku, pozwalającej na uzyskiwanie etykiet na rolce, ich produkcja stała się bardziej opłacalna i łatwiejsza do wykonania. W tym artykule przyjrzymy się temu, co warto wiedzieć o drukowaniu etykiet samoprzylepnych.
Etykiety na rolce – czym są i jakie mają zastosowanie?
Etykiety samoprzylepne wykorzystywane są głównie znakowania produktów, dzięki czemu mogą się one wyróżniać spośród innych artykułów na półkach sklepowych. Można je zastosować do celów informacyjnych, marketingowych czy nawet jako najważniejszy element tożsamości marki. Etykiety na produkty, oprócz podstawowej informacji, takiej jak nazwa produktu i jego skład, mogą także zawierać dodatkowe grafiki, dzięki którym rzecz przestaje być jedna z wielu, a uzyskuje nową, przyjazną dla konsumentów stronę.
Etykiety samoprzylepne to ważny element identyfikacji wizualnej produktu, który zwiększa szansę na uzyskanie lojalnych klientów. Dzięki etykietom odbiorca widzi już na pierwszy rzut oka, czym dany produkt się wyróżnia, co go charakteryzuje i dlaczego warto wybrać właśnie ten wyrób. Dodatkowo etykiety pozwalają na szybkie i łatwe identyfikowanie produktów zarówno przez sprzedawców, jak i konsumentów końcowych.
Często słyszy się pojęcia „druk etykiet na papierze” oraz „druk etykiet na folii”. Oba te terminy mogą dotyczyć etykiet na rolce, jednak różnią się od siebie materiałem, na którym są nanoszone informacje. Druk etykiet na papierze jest tradycyjnym rozwiązaniem. Etykiety te można wyprodukować zarówno w drukarni offsetowej, jak i cyfrowej. Druk etykiet na folii to technologia druku fleksograficznego. Wykorzystywana jest głównie do produkcji etykiet samoprzylepnych, które muszą być trwałe i wytrzymałe na różne warunki.
Czy etykiety drukowane na rolce są opłacalne?
Etykiety na opakowania szklane, takie jak butelki, to kolejny rodzaj etykiet, które znajdują zastosowanie w wielu branżach. Przykłady to etykiety na wino czy piwo. Główną zaletą etykiet samoprzylepnych na opakowania szklane jest to, że można je dość łatwo i szybko nałożyć na nawet ręcznie, bez konieczności stosowania specjalistycznych maszyn, co znacznie zmniejsza koszty i jest ważne szczególnie dla małych przedsiębiorstw.
Cena druku etykiet samoprzylepnych zależy od wielu różnych czynników. Wśród nich warto wymienić wykorzystany materiał, sposób druku, rozmiar etykiet oraz ich ilość. Druk etykiet na folii jest zazwyczaj droższy, ale zarazem uzyskuje się wytrzymalszy produkt. Ważne jest też, czy chcesz zlecić druk pojedynczej etykiety, czy zamówić całą partię jednocześnie. Ceny druku etykiet zależą również od wybranej drukarni, miasta oraz regionu.
Aby zminimalizować taką rozbieżność cenową, warto skorzystać z drukarni on-line. Takie miejsca oferują wiele różnych opcji druku etykiet samoprzylepnych. Można zdecydować się na kilka z wariantów, różnych rozmiarów i kształtów. Popularnymi metodami druku etykiet są druk fleksograficzny oraz cyfrowy. Drukarnie oferują pełną personalizację etykiet, na przykład dodanie kodów QR czy też nadrukowanie indywidualnego tekstu.
Dlaczego warto drukować etykiety samoprzylepne?
Wydrukowanie etykiet samoprzylepnych na rolce stanowi bardzo wygodne rozwiązanie z punktu widzenia przechowywania i transportu. Dzięki temu, że są one tak kompaktowe, nie zajmują wiele miejsca, a ich przewóz jest wygodny i łatwy. Pozwala to zamawiać większe ilości etykiet w tym samym czasie, co z kolei przekłada się na niższe koszty zamówienia.
Przed zamówieniem etykiet samoprzylepnych warto zastanowić się nad tym, w jakich ilościach zamawiać naklejki. Najkorzystniej jest zamówić je hurtowo. Przy większej ilości zamówionych etykiet cena jest niższa chociażby przez wzgląd na koszty wysyłki. Ponadto w ten sposób można mieć pewność, że etykiety będą dostępne od ręki i nie będzie konieczności częstego dokupywania kolejnych.
Drukarnie online zapewniają personalizację etykiet na rolce, a to ciekawy sposób na dotarcie do celowego odbiorcy. Można np. dodać konkretny napis, znak czy zdjęcie, które wyróżnią produkt na półce sklepowej. Etykiety personalizowane to świetna forma marketingu, a klienci z pewnością docenią kreatywność i oryginalność niecodziennych projektów.