Oznakowanie na sklepowych półkach: Jak wyróżnić produkt i zwiększyć sprzedaż za pomocą etykiet?
Nie da się ukryć, że bardzo wiele czynników ma wpływ na zakupowe decyzje klientów. Ważna jest przede wszystkim etykieta, która jest nieodłącznym elementem estetyki opakowania. Zdecydowanie opłaca się zadbać o właściwą etykietę, żeby nie tylko wyróżnić swoje produkty, ale również szybko zwiększyć ich sprzedaż.
Etykiety pomagają zwiększyć sprzedaż?
Etykieta na produkcie to pierwsze, co widzi klient przed podjęciem decyzji o zakupie. Kluczowe znaczenie mają barwy, które powinny być wyraźne, a krawędzie równe lub najlepiej niewidoczne. Nie jest tajemnicą, że etykieta jest pierwszym elementem, który widzi klient. To właśnie bazując na niej ocenia, czy dany produkt jest wartościowy i unikalny.
Niechlujnie naklejona i nieestetyczna etykieta sprawia, że automatycznie nasuwa się myśl, że zawartość opakowania również pozostawia wiele do życzenia. Przygotowanie etykiety najlepiej zlecić ekspertom, którzy się na tym znają i zrobią to naprawdę dobrze. Nie bez znaczenia jest także to, z jakich technik korzysta dane przedsiębiorstwo. Warto mieć na uwadze, że na sklepowych półkach można często znaleźć napoje produkowane przez niewielkie rzemieślnicze zakłady. Bardzo istotną rolę marketingową pełni kolorowa etykieta, która pozwala rozpoznać produkty danej marki i może dzięki temu towar trafi do koszyka klienta.
Etykiety budują relacje z klientami
Etykieta przyczynia się przede wszystkim do budowania długotrwałych relacji z klientami, ale również wpływa na budowanie wizerunku oraz rozpoznawalności marki na rynku. Jeśli projekt graficzny jest starannie wykonany i zaplanowany, to może wskazywać na to, że producent przywiązuje uwagę do szczegółów. Z tego powodu można przypuszczać, że jakość kupowanego towaru jest naprawdę wysoka.
Rozpoznawalne etykiety są też sprawdzoną metodą na szybką identyfikację towarów konkretnej marki, bo klient chętniej wybierze to, co już dobrze zna. Możliwe jest dostosowanie etykiety do indywidualnego projektu konsumenta i takie rozwiązanie jest wybierane bardzo często. Może to przynieść korzyści finansowe nie tylko w małych zakładach rzemieślniczych, ale również w przypadku seryjnej produkcji na szeroką skalę. Istnieją również firmy, które na własną rękę próbują drukować kolorowe etykiety, ale jest to dosyć czasochłonne, dlatego lepiej zamówić je po prostu z zewnętrznego źródła.
Różne rodzaje etykiet
Godne uwagi są etykiety samoprzylepne, które mają szczególnie szerokie zastosowanie. W procesie produkcji wykorzystywane są różne rodzaje samoprzylepnych surowców w zależności od produktu oraz branży. Dlatego mają róże dodatkowe uszlachetnienia, żeby dodatkowo podnieść atrakcyjność etykiety i ją zabezpieczyć.
Wypada wspomnieć również o tym, że zdecydowanie warto stosować etykiety jako marketingowe narzędzia. Zwiększenie sprzedaży może być efektem dobrze zaplanowanej i profesjonalnie wykonanej etykiety. Nie można jednak zapominać, że etykieta stanowi przede wszystkim źródło informacji i jest to jej główna funkcja. Na wszystkich produktach żywnościowych musi się znaleźć etykieta zawierająca podstawowe informacje, takie jak skład oraz alergeny. Jeśli chodzi o najbardziej ekonomiczne rozwiązanie to będą to etykiety papierowe. Dodatkowo można je drukować w wielu kolorach i pozwalają na lakierowanie oraz złocenie.
Godne polecenia są także etykiety foliowe, które są wytrzymałe i uniwersalne. Sprawdzą się dobrze w miejscach, gdzie panuje wilgoć, kurz i brud, ponieważ są odporne na zabrudzenia i ciężkie warunki. Można powiedzieć, że ani rusz bez etykiety na opakowaniu, bo to ona kreuje wizerunek firmy i jest pierwszym źródłem informacji.
Dobra etykieta to taka, która skutecznie zachęca do zakupu i skupia uwagę określonych grup konsumentów. Na sam koniec warto zaznaczyć, że najlepiej rozwijającym się sektorem poligrafii jest aktualnie druk etykiet, a drukarnie cały czas inwestują w nowe technologie do tworzenia wysokiej jakości oznaczeń.